Midsommarhelgen


Hej bloggen!

Det var ett tag sen nu igen... Men nu kanske jag kan uppdatera oftare då jag har sommarlov  nu!
Igår kom jag hem runt halv tio ungefär. Jag och hela familjen har vrit hos min mormor och firat midsommar på landet som vanligt! Jättemysigt verkligen. Ja, det är skönt att komma ut på landet sådär ibland, men inte allt för ofta. Jag ser nog mig själv mer som en "storstads människa" men det är skönt att komma bort från det också nån gång ibland!
Vi hade iallafall jättetrevligt hela bunten och vi åt god mat och hade ett typiskt middsommarmatbord! Sen gjorde vi självklart vår egna midsommarstång! Det gör vi varje år. Vi går och plockar blommor längs motorvägen (?) som ligger bakom den tjocka skogen som det lilla huset är nästan omringat av (dock är en hel sida skog helt nerhuggen nuförtiden men de andra tre sidorna har superfin skog!)men det var ganska ont om dem. Det fanns mest bara hundkex, smörblommor och lupiner (lupiner är sååå himla fina!). Men det vart en del blommor iallafall. Sen gick pappa och syster och högg ner lite björk skott. Björkriset sätter vi sedan runt hela stången och sedan fixar vi små buketter av blommorna och fäster lite här och var på stången. En ganska vanlig midsommarstån alltså! Fast vår blir ända alltid speciell på nåt sätt! Mamma gjorde åttor istället för vanliga ringar att hänga upp på den korta stången. Det blev lite annorlunda men ändå fint!
Jag har dessutom börjat läsa Twilight! Helt såld för den alltså... Jag förstod inte först vad som skulle kunna vara så speciellt med den serien men den är verkligen speciell! Jag läser den självklart på engelska, de svenska verkar helknäppa, de kan ju inte äns översätta titlarna ordentligt, helt annan innebörelse. Jaja, svensk översättning i ett nötskal antar jag.  Det tar lite tid för mig att läsa, jag som är seg på att läsa svenska böcker, kan ni tänka er det här? Men jag gillar att läsa långsammare man suger verkligen in all text då, inte bara läser det lite snabbt och inte tar in allt som står. Ja, jag är bra på att tala engelska(då min pappa är engelsk), men segare på att läsa då jag inte läser så mycket på engelska. Men det ska det bli ändring på hade jag tänkt! Jag ska ju läsa hela Twilight-serien sen hade jag tänkt att läsa Harry Potter böckerna! (Nej, jag har inte läst dem än, jag är nog bland de sista i världen, men bättre sent än ladrig eller hur?) Så det blir en del böcker på engelska, det kommer även hjälpa mina studier! Skitbra!

Det får vara allt för den här gången, hörs senare ikväll eller imorn!
Puss&kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0